Oferta

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności praktycznych w zakresie precyzyjnego usuwania wgnieceń bez konieczności lakierowania (PDR).

Nasza misją jest promowanie usuwania szkód metodą PDR jako ekologiczną i tańszą alternatywę dla metod lakierniczych.

Szkolenie pozwala na zdobycie umiejętności praktycznych:

 

Naprawa wgnieceń bez lakierowania:

  • Uczestnicy szkolenia nabywają umiejętność precyzyjnego usuwania wgnieceń z karoserii samochodowej bez konieczności ponownego lakierowania.
  • Uczestnicy opanują techniki wykorzystujące specjalistyczne narzędzia PDR, takie jak druty PDR, lampy i młotki.

 

Ocena i kwalifikacja uszkodzeń:

  • Uczestnicy nauczą się, jak prawidłowo ocenić rodzaj i rozmiar wgniecenia, aby dobrać odpowiednią metodę naprawy.
  • Uczestnicy nauczą się jak rozpoznawać, które uszkodzenia można naprawić metodą PDR, a które wymagają tradycyjnych metod lakierniczych.

Praca z narzędziami PDR:

  • Uczestnicy nauczą się obsługiwać różnorodne narzędzia PDR, w tym lampy inspekcyjne, druty PDR, młotki i kleje.
  • Uczestnicy opanowują techniki manipulacji narzędziami, aby precyzyjnie wypychać i wygładzać wgniecenia.

Wykorzystanie różnych technik i narzędzi do usunięcia najbardziej powszechnych szkód

  • Szkolenie obejmuje naukę usuwania wgnieceń po gradobiciu, wgnieceń parkingowych, przeciągniętych wgnieceń, wgnieceń w trudno dostępnych miejscach
  • Uczestnicy poznają różne techniki naprawy, takie jak wypychanie, wyciąganie, klejenie na zimno i gorąco.

 

Wiedza teoretyczna:

 

Zrozumienie techniki PDR:

  • Szkolenie dostarcza wiedzy na temat zasad działania metody PDR oraz jej zalet i ograniczeń.
  • Uczestnicy nauczą się, jak zminimalizować ryzyko uszkodzenia lakieru podczas naprawy.

Wycena naprawy:

  • Uczestnicy szkolenia nauczą się jak wycenić naprawę, na podstawie rodzaju i rozmiaru wgniecenia.

Przygotowanie elementów do naprawy:

  • Uczestnicy szkolenia będą potrafili odpowiednio przygotować element karoserii do naprawy, aby proces przebiegł pomyślnie.

 

Dodatkowe korzyści:

Oszczędność czasu i pieniędzy:

  • Metoda PDR jest szybsza i tańsza niż tradycyjne metody lakiernicze, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy zarówno dla warsztatu, jak i dla klienta.
  • Usuwanie wgnieceń metodą PDR nie pozostawia śladu w historii pojazdu, więc auto nie traci na wartości.

Ochrona środowiska:

  • Metoda PDR jest bardziej ekologiczna niż tradycyjne metody lakiernicze, ponieważ nie wymaga stosowania szkodliwych substancji chemicznych.

Możliwość rozwoju zawodowego:

  • Umiejętność usuwania wgnieceń metodą PDR jest ceniona na rynku pracy, co otwiera możliwości rozwoju zawodowego w branży motoryzacyjnej.
  • W studiu szkoleniowym posiadamy obecnie ponad 300 różnych narzędzi, z których uczestnik może korzystać bez ograniczeń.

 

Program szkolenia

 

Szkolenie (3- dniowe) - podstawowe

 

Dzień 1

  • Omówienie zawodu Technika PDR (teoria) (00:30)
  • Zasady BHP (teoria) (00:15)
  • Technika oceniania charakteru wgniecenia na podstawie odczytu z lampy. Jedna z dwóch metod do wyboru: "Odczyt z lampy cieniowej" lub "Odczyt z lampy liniowej" (teoria + praktyka) (01:15)
  • Przerwa kawowa (15 minut)
  • Narzędzia do usuwania szkód (budowa, zastosowanie, ergonomia pracy) - (teoria + praktyka) (00:30)
  • Zastosowanie narzędzia lanca/drut PDR do usuwania wgnieceń (01:30)
  • Przerwa obiadowa (45 minut)
  • Naprawa Małych wgnieceń (teoria + praktyka) (01:30)
  • Przerwa kawowa (15 minut)
  • Ćwiczenia praktyczne (01:15)

Dzień 2

  • Naprawa Średnich wgnieceń (teoria + praktyka) (02:00)
  • Przerwa kawowa (15 minut)
  • Naprawa Gradobicia (teoria + praktyka) (02:00)
  • Przerwa obiadowa (45 minut)
  • Naprawa podłużnych wgnieceń (teoria + praktyka) (01:30)
  • Przerwa obiadowa (15 minut)
  • Ćwiczenia praktyczne (01:15)

Dzień 3

  • Naprawa w trudno dostępnych miejscach (teoria + praktyka) (02:00)
  • Przerwa kawowa (15 minut)
  • Naprawa wgnieceń metodą klejową na gorąco (teoria + praktyka) (01:00)
  • Naprawa wgnieceń metodą klejową na zimno (teoria + praktyka) (01:00)
  • Przerwa obiadowa (45 minut)
  • Ćwiczenia praktyczne - łączenie poznanych technik (01:30)
  • Przerwa kawowa (15 minut)
  • Test praktyczny z poznanych technik. (00:30)
  • Indywidualne omówienie wyniku testu. Wskazówki dotyczące dalszego doskonalenia techniki. Wydanie Certyfikatu. Ankieta ewaluacyjna. (00:45)

Szkolenie 5 dniowe jest rozszerzone dodatkowo o:

  • Technika oceniania charakteru wgniecenia na podstawie odczytu z lampy. Druga z metod: "Odczyt z lampy cieniowej" lub "Odczyt z lampy liniowej"
  • Naprawa przeciągniętych wgnieceń urządzeniem Big Dent
  • Naprawa małych wgnieceń urządzeniem HotBox
  • Naprawa dużych wgnieceń

 

 

PODSUMOWANIE

 

Przejście do kolejnego etapu szkolenia wymaga nabycia umiejętności z poprzednich etapów, które zostaną zweryfikowane w formie zaliczenia ćwiczenia kontrolnego. Podane czasy są orientacyjne i dostosowywane do indywidualnych potrzeb osoby szkolącej się.

Zalecany czas szkolenia dla osób początkujących to 5 dni. Większa ilość godzin obejmuje praktykę i skupienie się na wgnieceniach problematycznych, wymagających wykorzystania różnych technik.

 

Nasza oferta szkolenia indywidualnego*

  • 1 dzień 1500 zł
  • 3 dni 4500 zł + 3 dni doszkolenia w ciągu 12 miesięcy
  • 5 dni 7500 zł + 5 dni doszkolenia w ciągu 12 miesięcy
  • 10 dni 10.000 zł + 5 dni doszkolenia w ciągu 12 miesięcy

Nasza oferta szkolenia grupowego (maksymalnie 4 osoby)*

  • 3 dni 3500 zł + 3 dni doszkolenia w ciągu 12 miesięcy
  • 5 dni 5000 zł + 5 dni doszkolenia w ciągu 12 miesięcy
  • 10 dni 7500 zł + 5 dni doszkolenia w ciągu 12 miesięcy

*Podane ceny są cenami netto

 

Link do formularza zapisu na szkolenie

 

Link zgłoszeniowy

Regulamin szkolenia 

Procedura reklamacji 


 

 

O mnie

 

 

 

 Krzysztof Szeląg - Trener, technik PDR.

 

 

Moja fascynacja techniką PDR (Paintless Dent Repair) narodziła się w 2011 roku, w wyniku nieprzyjemnego incydentu wandalizmu, który dotknął mój samochód. Przebywając wówczas w Wielkiej Brytanii, gdzie tradycyjne naprawy blacharsko-lakiernicze wiążą się z wysokimi kosztami, rozpocząłem poszukiwania alternatywnych rozwiązań. W ten sposób natrafiłem na mobilnego technika PDR, co zapoczątkowało moją przygodę z tą innowacyjną metodą. Co ciekawe, samochód, który zainspirował mnie do zgłębienia tajników PDR, pozostaje w moim posiadaniu do dziś, stanowiąc namacalny dowód skuteczności tej techniki.

W 2012 roku podjąłem decyzję o formalnym zdobyciu kwalifikacji w tej dziedzinie, uczestnicząc w szkoleniu zorganizowanym przez renomowaną brytyjską firmę "DENTRIX". Szkolenie prowadził John Haisman, uznany autorytet w środowisku PDR w Wielkiej Brytanii. To doświadczenie ugruntowało moją wiedzę i umiejętności, otwierając drzwi do profesjonalnej kariery.

Od 14 lat aktywnie pracuję jako technik PDR, nieustannie doskonaląc swoje umiejętności i śledząc najnowsze trendy w branży. Każdy dzień przynosi nowe wyzwania i możliwości rozwoju, co motywuje mnie do ciągłego poszerzania wiedzy i doskonalenia technik naprawy.

Od czterech lat dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, prowadząc szkolenia dla przyszłych techników PDR. Moim celem jest przekazanie uczestnikom maksimum praktycznych umiejętności i teoretycznej wiedzy w jak najkrótszym czasie. Dążę do tego, aby moi uczniowie mogli skorzystać z mojego bogatego, 14-letniego doświadczenia, unikając długotrwałej nauki metodą prób i błędów.

Wierzę, że dzięki mojemu zaangażowaniu i pasji, uczestnicy moich szkoleń będą w stanie szybko opanować techniki PDR i osiągnąć sukces w tym wymagającym zawodzie. 

 


 

Opinie uczestników szkolenia

 

“Dziękuję za szkolenie, wszystko jasno i zrozumiale wytłumaczone. Bardzo dobra cena szkolenia, przede wszystkim jest bardzo miła atmosfera i to że jest mało osób szkolonych, przez co ma się wrażenie że kurs jest indywidualny. Objaśnione jak i w jakich przypadkach użyć danego narzędzia. Super doradziłeś jakie wybrać narzędzia na początek żeby ćwiczyć w domu. Polecam.”

 

“Krzysiek dzięki za mega profesjonalne szkolenie, super się przyswaja wiedzę w tak miłej atmosferze. Przekazałeś mi ogrom wiedzy, widzimy się na doszkoleniu :)”